Machinebouw

Bied klanten snelheid en kwaliteit met behulp van AgiliqMachIT. In de machinebouw staan ondernemers steeds voor nieuwe uitdagingen. Niet alleen moet de kostprijs omlaag, ook moeten de marges omhoog en de doorlooptijden sneller.

Machinebouw

Overzicht & efficiëntie

Op zoek naar manieren om werkzaamheden en planning overzichtelijk weer te geven zodat het op elkaar aansluit? Voor machinebouwers is het belangrijk dat alle afdelingen goed met elkaar communiceren, zodat machines zo efficiënt mogelijk gebouwd worden. Er is geen ruimte meer voor fouten in het proces van order tot levering. Een helder en up-to-date overzicht van de planning kan daarbij helpen. Een overzicht dat gelijk is voor elke werknemer, zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op gaan. Een essentieel onderdeel hiervan is goede software die ondersteuning biedt aan het primaire bedrijfsproces, waar elke werknemer mee overweg kan. Daardoor worden kosten bespaard en klanten beter geholpen.

Bedrijfssoftware voor de machinebouw

In AgiliqMachIT zijn veel specifieke wensen en eisen van machinebouwers verwerkt. Deze branchespecifieke oplossing is gebaseerd op de bedrijfssoftware van Micrsoft Dynamics 365 Business Central. AgiliqMachIT biedt samen met de basis van Microsoft Dynamics uitgebreide functionaliteiten waarmee het bedrijfsproces kan worden beheerd en geoptimaliseerd. Een voorbeeld van een branchespecifieke functionaliteit is het gebruik van stuklijsten waarmee een machine wordt samengesteld. Per machine kan een lijst worden samengesteld waaruit deze moet bestaan. Door de stuklijst in het systeem bij te houden, heeft iedereen op elk moment een overzicht van in welk stadium de bouw is.

Naast de uitgebreide standaard functionaliteiten van Micrsoft Dynamics 365 Business Central beschikt onze software oplossing voor de machinebouw over specifieke functionaliteiten. De standaard en specifieke functionaliteiten van AgiliqMachIT zijn hieronder terug te vinden.

Demo aanvragen

Standaard functionaliteiten

De klant vraagt steeds meer snelheid en kwaliteit. Klanten zijn enkel tevreden als er geleverd wordt wat zij verwachten. Dat vraagt veel van ondernemers en hun werknemers. Daarbij zijn heldere stuklijsten en planningen noodzakelijk.

  • Debiteurenbeheer
  • CRM (contacten/interacties/taken/opportunities)
  • Verkoopbeheer (offertes, orders en raamcontacten)
  • Digitale verkoopfacturatie (PDF of XML-bestand)
  • Crediteurenbeheer
  • Inkoopbeheer (offertes, orders en raamcontracten)
  • Voorraadbeheer
  • Assemblage
  • Productieplanning
  • Magazijnbeheer
  • Artikeltracering (Serienummers en/of lotnummers)
  • vaste activa
  • cashflowprognose/beheer
  • projecten
  • uitgebreide financiële/verkoop/inkoop/voorraadanalysemogelijkheden
  • personeelsadministratie (incl. urenregistratie/verlofadministratie)
  • registratie van serviceartikel
  • serviceorderbeheer

Uitgebreide functionaliteit op standaard projectenmodule zoals:

 

  • inkooporder maken vanaf het project
  • planning van de inkopen o.b.v. projecten (loopt mee in reguliere inkoopvoorstel)
  • werkinstructies per werksoort (mechanisch/elektro)
  • beheer van outsourcing
  • (service) administratie van machines

Eventueel met
onderstaande opties

Geïntegreerd met Microsoft 365
Vanuit Outlook direct informatie over de klant of een order maken? Het kan.
Geïntegreerd met CRM
Uitgebreide verkooprapportages in CRM en orders ook direct zichtbaar in ERP.
Geïntegreerd met Sharepoint
Vanuit Sharepoint direct inzicht en kunnen schakelen tussen Microsoft 365 of Dynamics.
Cloud of on-premise
Liever werken vanaf een locatie of juist de flexibiliteit waarbij data overal toegankelijk is? Die keuze ligt bij u.