Verhuurbranche

Helder overzicht van gehuurde producten dankzij AgiliqRental. Bedrijven in de verhuurbranche snappen wat er bedoeld wordt als wij zeggen: overzicht en administratie zijn de sleutel.

Verhuurbranche

Voorop lopen in de markt

Wij hebben voor uw bedrijf een oplossing welke gerealiseerd is op basis van Micrsoft Dynamics 365 Business Central. Door de sterke combinatie van beide oplossingen kunnen wij uw bedrijfsproces nog verder optimaliseren. Bied klanten en relaties een web omgeving waarin zij zelf de beschikbaarheid, prijzen en verhuur data kunnen kiezen. Hierdoor krijgen klanten de mogelijkheid om direct aan te geven wanneer ze het product willen ophalen en retourneren. AgiliqRental zorgt ervoor dat deze informatie direct wordt verwerkt binnen Dynamics 365 Business Central. Hierdoor worden veel administratieve processen verkort en kan er veel tijdwinst behaald worden.

Bedrijfssoftware voor de verhuurbranche

AgiliqRental is geschikt voor verschillende bedrijven binnen de verhuurbranche, bijvoorbeeld voor verhuurbedrijven van materieel, gereedschap of auto’s. AgiliqRental kan helpen bij de stroomlijning van het bedrijfsproces. Door de integratie met Micrsoft Dynamics 365 Business Central zijn alle bedrijfsprocessen gedekt en zijn extra koppelingen met andere systemen niet nodig. Denk hierbij aan administratie, verkoop, inkoop, planning, transport en fleetmanagement. De standaard en specifieke functionaliteiten van AgiliqRental zijn hieronder terug te vinden.

Demo aanvragen

Standaard functionaliteiten

Het verhuren van producten brengt een omvangrijke administratie met zich mee. In de ideale situatie gaan producten direct weer in de verhuur wanneer deze retour zijn. Dit is alleen mogelijk als er een helder overzicht is van de verhuurde producten en als de administratieve processen goed op elkaar aansluiten.

  • Debiteurenbeheer
  • CRM (contacten/interacties/taken/opportunities)
  • Verkoopbeheer (offertes, orders en raamcontacten)
  • Digitale verkoopfacturatie (PDF of XML-bestand)
  • Crediteurenbeheer
  • Inkoopbeheer (offertes, orders en raamcontracten)
  • Voorraadbeheer
  • Assemblage
  • Productieplanning
  • Magazijnbeheer
  • Artikeltracering (Serienummers en/of lotnummers)
  • vaste activa
  • cashflowprognose/beheer
  • projecten
  • uitgebreide financiële/verkoop/inkoop/voorraadanalysemogelijkheden
  • personeelsadministratie (incl. urenregistratie/verlofadministratie)
  • registratie van serviceartikel
  • serviceorderbeheer
  • Uitgebreide mogelijkheid voor fleetmanagement (beheer verhuurobjecten)
  • Traceren van reserveringen op verhuuroffertes en orders inclusief verhuurplanning
  • Koppeling tussen verhuurobjecten en vaste activa (eenvoudige mogelijkheid financiële afschrijving)
  • Bijverkoop bij verhuurofferte/order (bijvoorbeeld brandstof of andere accessoires die niet worden verhuurd)
  • Klant(groep)specifieke (staffel)prijzen en kortingen

Eventueel met
onderstaande opties

Geïntegreerd met Microsoft 365
Vanuit Outlook direct informatie over de klant of een order maken? Het kan.
Geïntegreerd met CRM
Uitgebreide verkooprapportages in CRM en orders ook direct zichtbaar in ERP.
Geïntegreerd met Sharepoint
Vanuit Sharepoint direct inzicht en kunnen schakelen tussen Microsoft 365 of Dynamics.
Cloud of on-premise
Liever werken vanaf een locatie of juist de flexibiliteit waarbij data overal toegankelijk is? Die keuze ligt bij u.