Jachtbouw

AgiliqYachtIT geeft inzicht in geplande en werkelijke kosten en opbrengsten. Bedrijven in de jacht- en scheepsbouw werken vaak projectmatig waardoor ze ook te maken krijgen met budgetten. AgiliqYachtIT is in samenwerking met meerdere bedrijven uit de branche ontwikkeld ter ondersteuning van het bedrijfsproces en de projectadministratie.

Jachtbouw

Overzicht door één druk op de knop

Is het beheersen van de projectkosten- en opbrengsten een dagelijks vraagstuk en zou het helpen als dit met één druk op de knop inzichtelijk is?

Met onze software oplossing voor bedrijven in de jacht- en scheepsbouw is het mogelijk om altijd up-to-date gegevens in te zien van de kosten en opbrengsten. Direct de juiste sturingsinformatie, waardoor ondernemers kunnen doen wat zij willen doen: ondernemen.

Bedrijfssoftware voor de jachtbouw

In AgiliqYachtIT zijn een aantal belangrijke wensen en eisen van collega jachtbouwers verwerkt. Hierbij kan gedacht worden aan werkinstructies per werksoort (mechanisch/elektrisch) of bijvoorbeeld beheer van onderaanneming. Daarnaast is AgiliqYachtIT gebaseerd op Micrsoft Dynamics 365 Business Central en bevat het alle benodigde functionaliteiten om het volledige bedrijfsproces mee af te dekken. Hieronder wordt opgesomd welke standaard- en branchespecifieke functionaliteiten er onder andere aanwezig zijn in AgiliqYachtIT.

Demo aanvragen

Standaard functionaliteiten

Voor bedrijven in de scheepsbouw is het belangrijk om per project goed inzicht te hebben in de geplande en werkelijke kosten en opbrengsten. Daarnaast is het binnen de projectplanning en doorlooptijd van essentieel belang dat alle werkzaamheden goed op elkaar aansluiten.

  • Debiteurenbeheer
  • CRM (contacten/interacties/taken/opportunities)
  • Verkoopbeheer (offertes, orders en raamcontacten)
  • Digitale verkoopfacturatie (PDF of XML-bestand)
  • Crediteurenbeheer
  • Inkoopbeheer (offertes, orders en raamcontracten)
  • Voorraadbeheer
  • Assemblage
  • Productieplanning
  • Magazijnbeheer
  • Artikeltracering (Serienummers en/of lotnummers)
  • vaste activa
  • cashflowprognose/beheer
  • projecten
  • uitgebreide financiële/verkoop/inkoop/voorraadanalysemogelijkheden
  • personeelsadministratie (incl. urenregistratie/verlofadministratie)
  • registratie van serviceartikel
  • serviceorderbeheer

Uitgebreide functionaliteit op standaard projectenmodule zoals:

  • inkooporder maken vanaf het project
  • planning van de inkopen o.b.v. projecten (loopt mee in reguliere inkoopvoorstel)
  • werkinstructies per werksoort (mechanisch/elektro)
  • beheer van onderaanneming
  • schepenadministratie

Eventueel met
onderstaande opties

Geïntegreerd met Microsoft 365
Vanuit Outlook direct informatie over de klant of een order maken? Het kan.
Geïntegreerd met CRM
Uitgebreide verkooprapportages in CRM en orders ook direct zichtbaar in ERP.
Geïntegreerd met Sharepoint
Vanuit Sharepoint direct inzicht en kunnen schakelen tussen Microsoft 365 of Dynamics.
Cloud of on-premise
Liever werken vanaf een locatie of juist de flexibiliteit waarbij data overal toegankelijk is? Die keuze ligt bij u.