Technische groothandel

Realiseer snelle levertijden met AgiliqTechIT. De huidige markt voor technische groothandels is een zeer dynamische en uitdagende markt.

Technische groothandel

Sterke positie in de markt

Voor technische groothandels is het van belang grip te hebben op de voorraad zodat de levertijden en leverbetrouwbaarheid gegarandeerd zijn. Veel ondernemers erkennen dat zij nog inefficiënte werkzaamheden binnen het bedrijfsproces zien. Om uw positie binnen de branche te behouden, is het zaak om deze inefficiënties te verbeteren. Essentieel onderdeel van een goed georganiseerd bedrijfsproces is goede software die ondersteuning biedt aan het primaire bedrijfsproces waardoor uw klanten nog beter worden bediend.

Bedrijfssoftware voor technische groothandels

In AgiliqTechIT zijn veel specifieke wensen en eisen van technische groothandels verwerkt. Deze branchespecifieke oplossing bestaat in basis uit Micrsoft Dynamics 365 Business Central. AgiliqTechIT biedt uw bedrijf uitgebreide functionaliteiten waarmee het bedrijfsproces kan worden beheerd en geoptimaliseerd. Een voorbeeld van een branchespecifieke functionaliteit is de artikel-importfunctie waarmee het vaak uitgebreide artikelbestand kan worden beheerd. Wanneer de leverancier een nieuwe catalogus uitgeeft, kan deze worden geïmporteerd in Micrsoft Dynamics 365 Business Central. Hierbij worden bestaande artikelen inclusief inkoopprijzen bijgewerkt of nieuwe artikelen aangemaakt. Nieuwsgierig geworden?, neem contact op voor een demo.

Demo aanvragen

Standaard functionaliteiten

Ondernemers met een technische groothandel weten als de beste dat de vele marktontwikkelingen zoals globalisering en margedruk er voor zorgen dat de uniciteit van het bedrijf steeds belangrijker wordt. Klanten verwachten steeds scherpere prijzen en snelle levertijden die aansluiten bij de processen.

  • Debiteurenbeheer
  • CRM (contacten/interacties/taken/opportunities)
  • Verkoopbeheer (offertes, orders en raamcontacten)
  • Digitale verkoopfacturatie (PDF of XML-bestand)
  • Crediteurenbeheer
  • Inkoopbeheer (offertes, orders en raamcontracten)
  • Voorraadbeheer
  • Assemblage
  • Productieplanning
  • Magazijnbeheer
  • Artikeltracering (Serienummers en/of lotnummers)
  • vaste activa
  • cashflowprognose/beheer
  • projecten
  • uitgebreide financiële/verkoop/inkoop/voorraadanalysemogelijkheden
  • personeelsadministratie (incl. urenregistratie/verlofadministratie)
  • registratie van serviceartikel
  • serviceorderbeheer
  • artikelimportmodule t.b.v. prijslijsten leverancier

Eventueel met
onderstaande opties

Geïntegreerd met Microsoft 365
Vanuit Outlook direct informatie over de klant of een order maken? Het kan.
Geïntegreerd met CRM
Uitgebreide verkooprapportages in CRM en orders ook direct zichtbaar in ERP.
Geïntegreerd met Sharepoint
Vanuit Sharepoint direct inzicht en kunnen schakelen tussen Microsoft 365 of Dynamics.
Cloud of on-premise
Liever werken vanaf een locatie of juist de flexibiliteit waarbij data overal toegankelijk is? Die keuze ligt bij u.